Študija potrdila, da homocistein lahko znižamo z zdravo hrano

 

cesen

 

Včasih placebo tabletke, ki jih uporabljajo v študijah, delujejo enako dobro ali bolje od zdravil. Imamo pa tudi hrano, ki deluje neprimerno bolje od placeba. In tak primer so živila in prehranska dopolnila, ki vplivajo na zniževanje aminokisline homocistein.

 

 

V zvezi s srčnožilnimi obolenji, arterijskim plakom in možgansko kapjo se je v študijah že večkrat lepo izkazalo ribje olje. Ne le da redči kri, kar preprečuje visok krvni tlak, preobremenitev srca in nastanek krvnih strdkov, pač pa je znano tudi po svojem močnem protivnetnem delovanju. To pomeni, da skrbi za gladkost notranjih sten žil in njihovo dobro prehodnost, hkrati pa žile ohranja čvrste in elastične. Se pravi, bolj mlade!

OPOMBA: Naj opozorim, da omega 3 iz ribjega olja ne moremo nadomestiti z omega 3 rastlinskega porekla. Rastlinske omega 3, kakršne najdemo v lanenem in konopljinem olju, oreščkih in podobno, so zelo zdravilne, vendar delujejo drugače, na druge mehanizme v telesu, in niso ekvivalent za omega 3 maščobni kislini EPA in DHA, kateri najdemo samo v živilih živalskega porekla. Včasih sta bili prisotni v divjačini in divjem govedu, žal pa zaradi današnjega nezdravega načina reje živali teh omega 3 danes v mesu skorajda več ni, razen v ribah. Izjema je le govedo proste paše, v čigar mesu poleg določene količine EPA in DHA najdemo tudi CLA oziroma konjugirano linolensko kislino, ki deluje izrazito zaščitno proti raku, hkrati pa tudi pomaga hujšati. (Nekateri zagovorniki rastlinske prehrane trdijo, da lahko telo oskrbimo z omega 3 iz rastlinskih olj, vendar se motijo, saj rastlinska olja vsebujejo le predhodnike za nastanek  EPA in DHA, konverzija v telesu pa je izjemno slaba. Še zlasti slaba je konverzija v DHA, katera je od obeh pomembnejša in bi ravnonje potrebovali največ.)

 

 

Študije so polazale koristi uživanja ribjega olja.

 

Omega 3 pa ščitijo srce in možgane tudi pred onesnaženji iz okolja. Preprečujejo ali pa vsaj lajšajo poškodbe, ki nastanejo v telesu zaradi vdihavanja kemikalih iz mestnega smoga, avtomobilskih izpušnih plinov, tovarniških izpuhov in podobno.

Posebej dobro pa na raven homocisteina vpliva dobro znani in široko uporabni navadni – česen.

Za česen bi se težko odločili, ali je zelenjava, zdravilna rastlina ali začimba. Verjetno vsakega po malo. Domači recepti za zdravilne napitke in druga zdravila s česnom nenehno krožijo po vpletu, verjetno ste že tudi sami prebrali in morda preizkusili katerega. Znan je tudi kot naraven antibiotik in pomočnik za krepitev imunskega sistema, zdravilo za glivice itd., enega od svojih najpomembnejših učinkov pa izkazuje ravno na področju zaščite srčnega zdravja.

Nedavno objavljena študija, ki jo je izvedel Harbor-UCLA Medical Center iz Kalifornije, ZDA, je vključevala 72 pacientov, ki so bili izbrani tako, da je imel vsak od njih blokado v najmanj eni izmed glavnih srčnih arterij. Polovici so naročili, naj vsak dan jemljejo prehransko dopolnilo iz t.i. staranega česna, polovica pa je jemala placebo. Po enem letu so opravili kontrolna CAT slikanja. Pri tistih, ki so jemali starani česen, se je količina arterijskega plaka vidno zmanjšala, pri tistih, ki so dobivali placebo, pa se je povečala.

 

 

Pred uživanjem je priporočljivo česen streti in ga nekaj časa pustiti, da razvije svoje zdravilne učinkovine.

 

Glavni raziskovalec, kardiolog Matthew J. Budoff, dr. med., je izjavil: »Naša študija ni dokazala le, da česen v obliki prehranskega dopolnila zmanjša obstoječe obloge v žilah, pač pa da tudi prepreči nastanek novih.« Eden od pomembnih učinkov česna, ki med drugim prav tako kot ribje olje redči kri in zmanjšuje vnetja, je tudi neposredno zniževanje homocisteina, je še dodal dr. Budoff.

Dr. Budoff priporoča jemanje najmanj 1.200 mg česna na dan (se pravi, 1,2 grama), kar naj bi razdelili v dva odmerka, ki ju vzamemo zjutraj in zvečer. Pravi, da lahko približno enake učinke dosežemo tudi s česnom v hrani, vendar pa na tak način ne moremo zagotoviti vedno enake količine zdravinih  učinkovin, saj so slednje v prehranskih dopolnilih standardizirane, pri česnu pa je vsak strok lahko drugačen. Vsebnost zdravilnih snovi je odvisnatudi od načina priprave, trajanja kuhanja in podobno.

V vsakem primeru je priporočljivo česen pred kuhanjem streti in pustiti, da nekaj časa stoji. Tako razvije nekatere koristne snovi in postane odpornejši na toplotno obdelavo.

Po mnenju strokovnjakov je česen vsekakor učinkovitejši od Aspirina, je bolj zdrav in ima bistveno širše delovanje na vse aspekte srčnega zdravja. Ob tem je njegova cena bistveno ugodnejša.

Koristi česna se z zgoraj naštetim še zagotovo ne končajo. Česen vsebuje veliko selena in ima posebno zmogljivost, da tudi iz prsti, ki je s selenom bolj siromašna (taka pa je danes, po stoletjih obdelovanja, žal večina prsti na svetu), potegne ven ta pomembni mineral in ga koncentrira v sebi. Navadno nutricisti v zvezi z vnosom selena omenjajo predvsem brazilske oreščke, na česen pa pozabijo. Česen vsebuje tudi žveplo, še en pomemben mineral, o katerem smo pred kratkim pisali.

Nekatere raziskave, sicer še v začetni fazi, pa kažejo, da bi utegnil česen vplivati tudi na omejevanje števila maščobnih celic, adipocitov, v telesu, kar pomeni, da bi lahko igral pomembno vlogo kot pomočnik pri hujšanju. Dolga vrsta študij pa je že nedvoumno potrdila, da je česen uspešen pri preprečevanju in zdravljenju rakavih obolenj. Za nameček zdravi kožne infekcije, pomaga pri boleznih dihal in diabetesu, zniževanju holesterola, zdravljenju raznih okužb, zdravljenju zobne gnilobe in je učinkovit afrodiziak. O tem, ali dejansko ščiti pred vampirji, pa študije še ni bilo …

©Zdravje PovejNaprej

Viri:

 

Vir: Wearechange Slovenia

 

Foto: Freedigitalphotos

 

 

 
2012 © Alternativno Zdravljenje - alternativno-zdravljenje.si
Vse pravice pridržane | Izdelava spletne strani - 1in1.si
Pomembno! Vsi podatki, objavljeni na tem spletnem portalu so izključno informativne narave in jih uporabite kot vir splošnih informacij. Prav tako vse informacije na tem spletnem portalu nimajo namena nadomestiti pregleda in posveta z vašim osebnim zdravnikom ali specialistom, ki sta edina kvalificirana in poklicana za presojo vašega zdravstvenega stanja in za posredovanje zdravstvenih nasvetov glede vaše morebitne bolezni oz. vaših zdravstvenih težav. Mnenja avtorjev objavljenih prispevkov, objavljenih na tem portalu ne odražajo nujno tudi mnenja skrbnikov portala Alternativno-zdravljenje.si.