Pametno razstrupljanje: Z naravno hrano proti toksinom - 1.del

 

sveza zelenjava

O razstrupljanju oziroma detoksikaciji organizma kroži veliko polresnic in zablod. Ena glavnih je, da naj bi bilo za razstrupljanje potrebno daljše postenje, mučenje in odrekanje, stradanje in kdove kaj še. Medtem ko je post lahko za določene zdravstvene težave zelo koristen, pa je o njem treba vedeti naslednje:

 

  1. Post ni najboljši način razstrupljanja (zakaj je tako, bomo razložili v nadaljevanju)
  2. Vsak post, ki traja dlje od 72 ur, začne namesto maščob razgrajevati mišice, to pa je sila kontraproduktivno za zdravje; prvič mišična masa že sama po sebi z leti upada in je zelo nevarno, če to kopnenje mišic pospešujemo še sami z nepravilnimi posti, kakršne nekateri reklamirajo v Sloveniji (n.pr. po en teden ali celo več tednov brez hrane, še zlasti pa brez beljakovin). Drugič, skupaj z mišično maso začne upadati še kostna masa, se pravi da lahko z nespametnim ravnanjem pospešimo ali celo povzročimo osteoporozo. (Mimogrede, o osteoporozi je v pripravi nekaj zanimivih člankov.) Tretjič, mišice ščitijo pred mnogimi boleznimi, pomagajo preprečevati diabetes, saj izboljšujejo in povečujejo odzivnost celic na insulin, hkrati pa ljudje z več mišične mase po obroku hitreje pospravijo višek glukoze iz krvi, s tem pa se iz krvi hitreje umakne tudi povišani insulin (oboje pa prispeva k preprečevanju skladiščenja maščob ter celo k razgradnji že uskladiščenih maščob v telesu). Ne nazadnje pa čvrstejše telo z več mišičevja tudi preprečuje razrast raka v telesu, če bi do raka kdaj prišlo, kajti mišice rast tumorjev upočasnijo ali celo zaustavijo.
  3. Brez uživanja hrane tudi eliminacije blata ni – saj je ne more biti, če hrana ne prihaja v črevo
  4. Post s pitjem sadnih sokov in/ali javorjevega sirupa ni noben post pač pa nalivanje s sladkorjem. Nekoliko bolje je, če med postenjem pijemo sveže umešane zelenjavne sokove … toda to potem ni več post.

Zato ne nasedajte napačnim trditvam tistih, ki reklamirajo razne skupinske poste in čiščenja, ki to sploh niso. Informirajte se o tem, kateri strupi vas najbolj ogrožajo in kako jih spraviti iz telesa. To lahko storite povsem sami, s hrano, ne da bi komu plačevali mastne zneske za skupinska postenja (beri: za to, da ne dobiš nič hrane) ali kupovali kakšne drage »formule« za čiščenje.

Ironično, čeprav nas mnoga živila vsakodnevno zastrupljajo, pa za dobro razstrupljanje potrebujemo prav – hrano.

Vse okoli nas je strupeno, hrana pa najbolj

Preprosto ne moremo si več zatiskati oči pred dejstvom, da živimo v onesnaženem in zastrupljenem svetu, iz katerega v naše telo vsako uro dneva vdirajo nevarne snovi. Dobro je, da se o teh strupih vsaj okvirno poučimo in se jih naučimo izogibati. Preventiva je namreč tudi v tem primeru najboljši ukrep. Ker se mnogim strupom iz okolja ne moremo izogniti, se izognimo vsaj tistim, katerim se lahko; s tem breme za telo (predvsem pa za jetra) bistveno zmanjšamo in bomo zato tiste snovi, ki so vendarle prodrle v telo, lažje onesposobili in izločili.

Eden glavnih ukrepov je uživanje čiste, naravne, neoporečne, nekompromitirane in neprocesirane hrane (ki mora biti pridelana čim bližje in biti čimbolj sveža).

 

 

Idealno bi bilo, če bi si lahko svojo hrano sonaravno in brez strupov pridelali kar sami.

 

Idealno bi bilo, če bi si svojo hrano sonaravno in brez strupov vsak pridelal sam. Tako bi vsaj vedel, kaj ima na krožniku. Ker to pri današnjem tempu in načinu življenja, kateremu smo podvrženi, žal ni mogoče, še zlasti pa ne za prebivalce mest, si je treba zdravo hrano zagotoviti na druge načine. Kot smo že večkrat pisali, priporočamo povezovanje med mestom in vasjo, nabavo naravne hrane prek raznih zadrug in drugih oblik skupinske oskrbe, sodelovanje s pridelovalci (da si vsaka družina najde svojega kmeta ali krog kmetov, ki jih zalagajo s hrano, družina pa kmetu z vnaprejšnjim dogovorom nudi nek določen zagotovljen obseg zaslužka, ki ga bo za svoje delo prejel).

Če imate sorodnike in prijatelje na deželi, obnovite vezi. Zavedajte se, da je zemlja dragocenost in da je tiste, ki jo obdelujejo, treba spoštovati in podpirati. Brez zemlje tudi hrane ni! In brez hrane tudi mi ne bomo dolgo … Ponudite jim pomoč in podporo, bodite pripravljeni, da se naučite kaj novega in da jim kdaj lastnoročno pomagate pri opravilih, kjer je dobrodošel vsak dodaten par rok. Morda lahko namenite za to del družinskega dopusta. V zameno pa boste marsikatero zdravo živilo dobili po znižani ceni in kdaj od srca tudi zastonj – ter pripomogli, da zemlja ostane obdelana. Tu so še zeleni zabojčki in druge podobne iniciative, medsosedsko sodelovanje, skupinski vrtovi za soseske, sindikalni projekti nabave hrane, projekti tipa »Skrajšajmo pot od vil do vilic« in podobno. Morda kakšen podoben projekt zasnujete celo sami.

Na vsak način pa podpirajte lokalne in slovenske pridelovalce hrane, saj so oni tisti, ki nam zagotavljajo boljšo samopreskrbo in prehransko neodvisnot, prednost pa dajajte tistim, ki pri gojenju in reji ne uporabljajo strupov, hormonov, umetnih gnojil in podobno. Ker če ne skrbimo za okolje, tudi za telo kmalu ne bomo mogli več poskrbeti.

Ravno teh zahrbtnih snovi pa se je iz telesa tudi najtežje znebiti. (Ampak Narava najde pot …)

 

Hrana, ki je strupena, ne bi smela nositi imena ‘hrana’

Dandanes smo – zlasti tisti, ki hrane ne pridelujemo sami – navajeni, da je hrana vse, kar lahko kupimo v trgovini. A se ne bi mogli bolj motiti. Definicije hrane v raznih slovarjih sicer variirajo, ampak glavna ideja gre nekako takole: hrana je sleherna hranljiva snov, ki jo zaužijemo (ali kako drugače vnesemo v telo) in ki ohranja življenje, daje energijo, spodbuja rast in regeneracijo itd.

Nekateri se pri tem osredotočajo zgolj na besedico energija. Žal pa to ni dovolj.

Pomembno je predvsem to, da hrana ni in ne more biti nekaj, kar sicer morda daje energijo (beri: ogljikove hidrate) a nas pri tem zastruplja, nam skrajšuje življenje in nas onemogoča pri rasti, obnovi in ohranjanju zdravja. Iz tega izhaja, da večina tega, kar je naprodaj v supermarketih (včasih pa tudi v trgovinah s t.i. »zdravo prehrano«), NI hrana. Večina teh zadev je mrtvih, uničenih, pasteriziranih, procesiranih in zato škodljivih za zdravje, tudi če odmislimo vse tiste kemikalije, ki so tej antihrani nato še dodane. Pri tem mislim na konzervanse, umetna barvila, sintetične arome,ojačevalce okusov, umetna sladila, zgoščevalce, stabilizatorje in podobno. Umetnim izdelkom prehranske industrije pa se je treba izogibati še iz drugih razlogov. Ne le da ti izdelki ne zdravijo in ne regenerirajo, pač pa v naši prehrani tudi zasedajo prostor za zdrava naravna in nekompromitirana živila, ki bi jih sicer namesto tega lahko zaužili.

 

 

Hrenovke so odpadek mesne industrije, tudi če so eko ali bio. Odpadki pa ne sodijo v naše telo

 

Za nameček pa so umetni izdelki navadno nekakšen ‘koš za smeti’ prehranskih korporacij, saj jih bistri tržniki raznih predelovalnih industrij največkrat izumijo zato, da lahko dobičkonosno zmečejo vanje razne odpadke iz drugih živilskih tovarn in razne druge manjvredne snovi, ki bi sicer romale v smeti. Primeri takšnih živil so hrenovke, umetni piščančji medaljoni, umetni raki (surimi) in ribje palčke, razni žitno-zelenjavni polpeti, otrobi, koščki sadja v sadnih in sadno-žitnih ploščicah, umetni sir, paštete in drugi namazi, nekatere omake in prelivi itd. Da raznih umetnih majonez, umetnih jajc, umetnega mesa, umetnih juh, umetne čokolade, umetne smetane in umetnega masla (margarine) niti ne omenjamo. Ste sploh vedeli, da obstajajo tudi umeten krompir, umetno čokoladno mleko, umeten pomarančni sok, umetna limonada in umeten javorjev sirup?

Žal danes ne preseneča več, da so naprodaj celo umetne borovnice, umetne jagode, umetna slanina, umeten čaj in še kaj … Perverzna domišljija industrijskih megakonglomeratov ne pozna meja. Po novem naj bi hrano celo tiskali posebni tiskalniki (pri čemer bo kakovost takšne »hrane« še bistveno slabša od pasjih briketov, zaradi katerih večina psov danes že pred polovico predvidene življenjske dobe umre zaradi raka). Že dejstvo, da se ljudem tak postopek izdelovanja »hrane« ne zdi nor in skrajno absurden, pač pa se nekateri nad njim celo navdušujejo, pove marsikaj.

Če bi telo potrebovalo umetno hrano, bi umetna hrana že rastla v Naravi. Dokler pa obstaja naravna  hrana, umetna hrana ni potrebna in v telesu nima česa iskati.

Če določene naravne hrane, naprimer mesa, ne želite jesti, ste do te odločitve povsem upravičeni. Zavedajte pa se, da če boste namesto tega jedli nekakšne nenaravne nadomestke in imitacije, spackane skupaj v tovarni iz odpadkov drugih industrij, to ni nič drugega kot počasen in drag samomor.

In ne, prav nič ne bo pomagalo, če bo tista hrenovka »eko« ali »bio«. Še vedno so to odpadki, le da so v tem primeru ti odpadki iz ekološke reje. Odpadki pa v telo ne sodijo. In če je neka stvar strupena, recimo sladkor, margarina, soja, žita, rakotvorna bela procesirana rastlinska olja in podobno, zaradi oznake »bio« še ne bo postala zdrava, ker ta oznaka škodljivih posledic za telo ne bo izničila.

 

Razstrupljanje si predpišemo sami

Na podlagi izsledkov iz znanstvenih študij dandanes že prav dobro in nedvoumno vemo, da se toksini v telesu pogosto kopičijo s preveliko naglico, da bi jim organi razstrupljanja lahko še sledili. Poleg tega vemo tudi, da ti toksini v telesu povzročajo mnogotere zdravstvene tegobe, denimo zatekanje, glavobole, nedoločljive bolečine po vsem telesu, kronično utrujenost, pomanjkanje volje do življenja, razbolene sklepe, srbečico, zaprtost (zapeko) in podobno.

A čeprav je vse to dobro znano, od svojega zdravnika ne boste doživeli besed: »Ah, mi je že jasno, vaše telo je preprosto preobremenjeno s toksini in moral vam bom predpisati razstrupljanje.«

Ne, zdravnik se s sprostitvijo vaših zabasanih in zapackanih poti detoksikacije ne bo ukvarjal, čeprav se je kot študent medicine o teh poteh učil. Telo se razstruplja prek debelega črevesa, sečnega mehurja, pljuč in kože. Da bi te poti dobro delovale, pa morajo dobro delovati predvsem vaša jetra, ki nakopičene strupene snovi dan na dan spreminjajo v takšne oblike, da se nato sploh lahko izločijo. Pri tem pa je v pomoč tudi dobro delujoč limfni sistem, morda še pomembnejša od njega pa je zdrava in dobro razvita črevesna flora. Se pravi, probiotične bakterije, ki nas obenem tudi varujejo pred patogeni, ki zaidejo v naše telo.

Z umetno, mrtvo in pasterizirano hrano seveda teh telesu prijaznih bakterij v telo ne dobite. Ne zanašajte se na jogurte, saj so tudi jogurti mrtva, umetna in pasterizirana hrana, v kateri so bile naravne koristne bakterije najprej pobite in uničene, nato pa so jim tovarniško dodali nek cenen nabor »probiotikov«, katerih ni dovolj, niso prave vrste in povrhu tudi ne preživijo do takrat, ko pridejo do vašega želodca. Ta umetno dodana kultura ne zadošča niti za to, da bi odpravila slabe posledice vseh mrtvih bakterij, dobrih in slabih, ki zaradi škodljive toplotne obdelave sedaj z razlitimi ovojnicami nehigiensko plavajo v taistem jogurtu. Pasterizacija mrtvih bakterij namreč prav nič ne odstrani iz živila. In naš imunski sistem, ki zna z živimi škodljivimi bakterijami izvrstno opraviti, ob mrtvih razlitih beljakovinah, ki so od teh bakterij preostale, pogosto ne ve, kaj bi. Če nič drugega, se bo vznemiril in bo tratil energijo na nepotrebne reakcije (n.pr. preverjanje teh beljakovin), morda pa tudi vznemirjanje nad njimi, kar je slabo že zato, ker telo meče iz ravnovesja.

V slabših primerih bo takšno živilo z mrtvimi bakterijami povzročilo alergije ali celo avtoimunske bolezni. Ljudje s pogostimi alergijami in drugimi motilci imunskega sistema pa so pogostejše žrtve raka.

Ker za preobremenitev s toksini ne obstaja nobeno zdravilo, se zdravniki z njo sploh ne ukvarjajo. Za osnovni problem ne vedo, kaj predpisati, in ga ne znajo odpraviti. Največkrat se bodo zapičili v ta ali oni simptom, o katerem boste potožili, in vam zanj predpisali zdravilo. Ki je tudi samo hud strup za jetra, zato bodo jetra obremenjena še bolj kot doslej! Jetra pa so ena sama in moramo paziti nanje.

Zato je najbolje, da si razstrupljanje predpišete sami.

 

 

Razstrupljanje si lahko predpišemo kar sami.

 

Zakaj se razstrupljamo z (naravno) hrano

Kot omenjeno, se telo že samo od sebe razstruplja vsak dan. To počne samo od sebe, ne da bi se mi zavestno kaj ukvarjali s tem.

Če je določene vrste strupov preveč, pa začne organizmu čez čas primanjkovati snovi, kot so nekateri encimi, vitamini in minerali, ki se med postopki razstrupljanja izčrpajo, saj jih dnevno porabljamo več, kot je telo iz svoje genetske preteklosti navajeno. Med postom teh snovi v telo ne dobimo, zato tudi do učinkovitega razstrupljanja ne more priti. (V nadaljevanju si bomo med drugim tudi ogledali, katere so snovi, ki jih med razstrupljanjem potrebujemo, in s katerimi živili jih pomagamo vnesti v telo.)

Za čim boljše razstrupljanje je pomembno tudi, da imamo dobro prebavo, absorbcijo in eliminacijo (slednja je že sama po sebi del vsakodnevne detoksifikacije). In zanimivo, iste snovi, ki skrbijo zaredno izločanja blata (magnezij, vitamin C in maščobe), pomagajo tudi pri presnavljanju in pripravi strupov za učinkovito izločanje iz telesa. Eden bistvenih predpogojev je tudi dobra presnova. Kadar ustavimo hrano z intervencijo, kot je daljši post, to žal ni spodbuda za omenjene dejavnosti telesa (prebavo, absorpcijo, presnovo in eliminacijo), nasprotno. Povrhu tega pa pri klasičnem postu tudi ne vnašamo zdravih maščob, te pa so za tvorbo žolča in pravilno delovanje jeter nepogrešljive.

In še nekaj: kadar se kemikalije iz telesa ne zmorejo izločiti sproti, jih telo pospravi v maščobno tkivo. To tkivo je namreč najbolj trdovratno in se ga je najtežje znebiti – telo bo veliko prej začelo razgrajevati mišice kot pa maščobe – zato deluje pod predpostavko, da bodo strupi v maščobah še najbolj varno uskladiščeni (kar v veliki meri tudi drži). Če začnemo s postom ali se lotimo hujšanja, ne da bi telo dnevno oskrbovali s primernimi hranili, ki bodo vso to kemijo pomagala pospremiti iz telesa, se bodo strupi iz maščob, ko se bodo začele prazniti maščobne celice, najprej sicer sprostili, zakrožili po telesu in tam povzročili precej škode in slabega počutja, nato pa se bodo v preostanek maščob USKLADIŠČILI NAZAJ, saj jim odhoda iz telesa nismo omogočili.

Gotovo ste že slišali, kako zagovorniki dolgih postov trdijo, da med postom pride do slabosti, oslabelosti, slabega počutja, glavobolov itn., ker se »telo čisti«. To pa je samo delno res. Strupi pridejo iz maščobnih celic, to drži, in slabo počutje in vsi ostali simptomi so dejansko posledica začetka čiščenja. Toda če telo ne dobi hranil, ki bi strupe tudi dokončno eliminirala, se čiščenje ne bo dokončalo, kot je telo nameravalo, in bodo stupi odšli nazaj v maščobo. Nekaj maščobe pa je tudi pri najbolj suhljatem telesu še vedno na voljo. Vse muke čiščenja so bile torej zaman.

Zapomnimo si, da na podoben način kot človek kopičijo v telesnih maščobah kemikalije tudi živali. Zato se izogibajmo uživanju mesa živali iz konvencionalne reje, ki so za hrano dobivale strupe (t.j. zadeve polne pesticidov, umetnih gnojil, antibiotike, cepiva itd.) oziroma kadar se temu ne moremo izogniti, s takšnega mesa odstranimo vsako sled maščobe. Problem seveda ni v maščobah, temveč v kemikalijah, ki so vedno uskladiščene v njih. Pri mesu iz organske reje in še najbolje iz proste paše pa so maščobe zaželene in zelo zdrave.

Spoznajte svoje strupe

Danes nam telo najpogosteje zastrupljajo pesticidi in umetna gnojila v nenaravno, neekološko pridejali/vzrejeni hrani, prav tako insekticidi, herbicidi, fungicidi, hormoni, antibiotiki in druga zdravila (zlasti protibolečinska zdravila, kontracepcijske tablete, uspavala, protivnetna zdravila, antihistaminiki in antidepresivi), cepiva, procesirana hrana in vse, kar ta hrana vsebuje, pitna voda, ki vsebuje estrogene, aspartam in druga umetna sladila, natrijev glutaminat, čista fruktoza, koruzni sirup z visoko vsebnostjo fruktoze, plastika, ki pušča iz plastenk in plastičnih vsebnikov ter posod/pladnjev/ovitkov za hrano, klor, fluor, brom, sredstva za tkanine, ki odbijajo vodo, sredstva proti gorljivosti/vnetljivosti tkanin, barve in laki za pohištvo in stavbno pohištvo, melamin in druge snovi za predelavo lesa, formaldehid, sintetična gnojila za trato, agresivna čistila, neekološki pralni praški in mehčalci, strupene barve za oblačila, neekološka kozmetika, sintetični parfumi, naftni derivati, parabeni, izpušni plini avtomobilov, izpuhi iz tovarniških dimnikov, cigarete in alkohol.

Dodajte k temu še strupene snovi, s katerimi vas NATO vsak dan (razen ob nedeljah) posipa iz avionov za vaš lasten denar – chemtraile oziroma kemične sledi, ki zastrupljajo našo hrano, naše okolje, rastline in živali ter ves planet. Vključno z vašimi pljuči.

Naloga torej ni lahka. Lotiti se je moramo z dveh koncev. Po eni plati moramo prenehati vnašati v telo kompromitirano hrano in druge onesnaževalce, kadar je to le mogoče. Osredotočimo se na reči, na katere lahko sami neposredno vplivamo. In ukrepajmo takoj! Morda nimamo možnosti, da se takoj preselimo stran iz mesta, v bolj naravno in čistejše okolje. Je pa povsem možno takoj sprejeti odločitev, katero in kakšno hrano bomo kupovali.

Po drugi plati pa se moramo na blag in učinkovit način razstrupiti in se iz telesa znebiti tistega, kar se je v njem skozi leta in desetletja že akumuliralo. Če tega ne bi storili, bi bilo to tako, kot če bi v lonec z umazano vodo dolivali čisto vodo. Voda v loncu bo še vedno ostala umazana, dokler umazanije ne odlijemo.

V naslednjem delu bomo razkrili več o poteh razstrupljanja in kako z zdravo naravno prehrano poskrbeti, da te poti ostanejo čiste in aktivne.

Izogibajte se strupov, jejte pametno, izbirajte čisto naravno hrano in povejte naprej. ©Zdravje PovejNaprej

Viri:

►     Hormone Balance – A Guide to restoring Health and Vitality (knjiga, 2006), Carolyn Dean, dr. med. in dr. naturopat. med.

►     Eat Stop Eat (e-knjiga), Brad Pilon, klinični nutricist, bodibilder in strokovnjak za postenje https://archive.org/details/BradPilonsEatStopEatExpanded5thEdition

►     Vprašanja o postenju: http://www.marksdailyapple.com/fasting-questions-answers/#axzz3CkiUTOCI

►     Mišice preprečujejo pojav raka: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/08/10/high-intensity-strength-training.aspx

►     Zakaj se postiti in kako izbrati primerno metodo – in zakaj najbolj zdravi posti trajajo od 16 ali 18 do 24 ur, največ pa 36 do 48 ur (vendar 36 do 48 ur ni potrebno, saj vse koristi dosežemo že tudi s krajšim postom 18 do 24 ur : http://www.marksdailyapple.com/why-fast-part-six-choosing-a-method/#axzz3CkiUTOCI

►     Natural Hormonal Enhancement – The Ultimate Strategy for Lifetime Youthfullness, Physique Transformation, and Super Health (knjiga, 2006) Rob Faigin – avtor spletne strani www.hormonalfitness.com

►     Allergy Free Naturally – 1000 Nondrug Solutions for More Than 50 Allergy-Related Problems, Rick Ansorge in Eric Metcalf

►     You’re Not Fat, You’re Toxic (knjiga, 2013), Stephanie Relfe, inštruktorica kineziologije in mišičnega testiranja

►     Celovito razstrupljanje (knjiga, Didakta 2010), Charmaine Jabsley

►     Toxic Overload – A doctor’s plan for combating the illnesses caused by the chemicals in our food, our homes and our medicine cabinets, dr. Baillie-Hamilton, Paula, Avery/ 2005

►     The Schwarzbein Principle II: The Transition – A regeneration process to prevent and reverse accelerated aging, dr. Scwarzbein, Diana in Brown, Marilyn, Health Communications/ 2002

►     Death by Prescription – The shocking truth behind an overmedicated, dr. Strand, Ray D., Nelson/ 2003

►     The Hundred-Year Lie – How food and medicine are destroying your health, Fitzgerald, Randall, Dutton, 2006

      ►     The Body Restoration Plan, Eliminate chemical calories and repair your body’s natural slimming system, dr. Baillie-Hamilton, Paula, Avery/  2003

 

Vir: Wearechange Slovenia

 

 

 
2012 © Alternativno Zdravljenje - alternativno-zdravljenje.si
Vse pravice pridržane | Izdelava spletne strani - 1in1.si
Pomembno! Vsi podatki, objavljeni na tem spletnem portalu so izključno informativne narave in jih uporabite kot vir splošnih informacij. Prav tako vse informacije na tem spletnem portalu nimajo namena nadomestiti pregleda in posveta z vašim osebnim zdravnikom ali specialistom, ki sta edina kvalificirana in poklicana za presojo vašega zdravstvenega stanja in za posredovanje zdravstvenih nasvetov glede vaše morebitne bolezni oz. vaših zdravstvenih težav. Mnenja avtorjev objavljenih prispevkov, objavljenih na tem portalu ne odražajo nujno tudi mnenja skrbnikov portala Alternativno-zdravljenje.si.