Zeleni kašasti sokovi (green smoothies)

 

zeleni kasasti sokoviLjudje, ki so v svojo prehrano vključili zelene kašaste sokove (angl. green smoothies), poročajo o številnih zdravstvenih koristih. Navdušenje nad zelenimi kašastimi sokovi vztrajno raste pri ljudeh, ki bi radi na naraven, enostaven in okusen način izboljšali svoje zdravje. Glede na številna pričevanja ljudi o svojih izkušnjah in opravljene raziskave lahko z gotovostjo trdimo, da je vsakodnevno uživanje zelenih kašastih sokov ena izmed najhitrejših poti do izvrstnega zdravja in vitalnosti.

 

 

 

Kaj so zeleni kašasti sokovi?

Zeleni kašasti sokovi so kašasti sokovi (angl. smoothies), ki vsebujejo temnolistno zelenjavo oz. zelenje. Pripravljamo jih v mešalniku (blenderju), tako da zelenju dodamo sadje in vodo ter zmešamo. Z mešanjem v mešalniku razbijemo trdne celulozne stene rastlinskih celic in iz njih sprostimo hranilne snovi, kar je z žvečenjem težko ali nemogoče doseči. Vloga sadja je predvsem izboljšati okus zelenja, z vodo pa uravnavamo gostoto nastalega kašastega soka. Primerni so za vse ljudi, vključno z otroci, saj jim je navadno okus sokov po sadju zelo všeč. Vključevanje zelenih kašastih sokov v prehrano otrok je odličen način, s katerim lahko starši povečajo količino sadja in zelenja v njihovi prehrani.

 

Priprava zelenih kašastih sokov

Splošna smernica pravi, naj bo količina zelenja v zelenem kašastem soku 40 %, sadja 60 %, količino vode pa določimo sami glede na želeno gostoto kašastega soka. Najbolje je, da kašasti sok spijemo takoj po pripravi, sicer pa ga shranjujemo v hladilniku do enega dneva. Priporočljivo je, da uporabljamo čim več različnih vrst zelenja, saj se vsako odlikuje po svoji edinstveni hranilni sestavi. Izbirajmo zelenje iz organske pridelave, ali pa še bolje – zelenje, ki smo ga pridelali sami. Če nimamo nobene izmed teh možnosti, je pomembno, da zelenje iz trgovine dobro operemo in s tem odstranimo morebitne ostanke pesticidov in herbicidov.

 

Kaj je zelenje?

Victoria Boutenko, priznana avtorica številnih knjig, v katerih spodbuja ljudi k presnemu prehranjevanju in pitju zelenih kašastih sokov, je v knjigi Zeleno za življenje zelenje označila kot »primarno prehransko skupino, ki zadosti skoraj vsem človekovim hranilnim potrebam.« Priporoča, da vsak dan spijemo vsaj liter takšnih sokov, najbolje za zajtrk. Med zelenje je uvrstila: rukolo, beluši, pesino listje, blitvo, brokoli, zelenje korenja, zeleno, artičoko, ohrovt, užitne rože, endivjo, ohrovt, stročji fižol, listje gorčice, radič, redkvino listje, romansko solato, špinačo in naslednje pleveli: navadno zvezdico, deteljo, regrat (zelenje in cvetove), belo metliko, slez, rudarsko solato, trpotec, portulak in pekočo koprivo.

Koristi pitja zelenih kašastih sokov se pripisujejo predvsem zdravilnim lastnostim zelenja:

Zelenje se po svoji sestavi in hranilni vrednosti močno razlikuje od zelenjave. Ker ne vsebuje veliko škroba, ga lahko za razliko od zelenjave uživamo v istem obroku s sadjem (npr. v zelenem kašastem soku), brez da bi prišlo do nastajanja prekomerne količine plinov v prebavilih. Še več, zelenje je edina prehranska skupina, ki spodbuja izločanje prebavnih sokov in zaradi tega pomaga prebavljati druge vrste hrane.

V zelenju najdemo vse esencialne aminokisline, ki jih telo lažje uporabi za svoje potrebe kot kompleksne beljakovine živalskega izvora. Slednje mora namreč pred koriščenjem najprej razgraditi na enostavne aminokisline, pri tem pa troši energijo.

Zelenje v primerjavi z zelenjavo vsebuje tudi neprimerljivo večje količine mineralnih snovi in vitaminov: npr. v zelenju rdeče pese je 7-krat več kalcija kot v gomolju in kar 192-krat več vitamina A!

Naslednja bistvena lastnost zelenja je vsebnost velikih količin netopnih vlaknin, ki iz organizma učinkovito odstranjujejo strupene snovi in s tem preprečujejo in zdravijo marsikatero sodobno bolezen (krepijo srce, zmanjšujejo holesterol, preprečujejo različne oblike raka, zmanjšajo tveganje za nastanek sladkorne bolezni, uravnavajo raven sladkorja v krvi, pomagajo hujšati itd.). S pitjem zelenih kašastih sokov zelo enostavno povečamo količino dnevno zaužitih vlaknin, katerih v prehrani večine ljudi kronično primanjkuje.

Ker mešalnik sestavine zelenih kašastih sokov seseklja na zelo majhne delčke, jih lahko telo hitro prebavi, pri tem pa prihrani energijo. To je pomembno predvsem za ljudi, ki jim primanjkuje želodčne kisline. S sokovi kar najbolje izkoristijo hrano in se izognejo težavam, ki jih povzročajo neprebavljeni koščki hrane. S pomanjkanjem želodčne kisline so povezane številne bolezni (okužba s kandido, multipla skleroza, avtoimunske bolezni, artritis, astma, sladkorna bolezen, depresija, osteoporoza, gastritis, napenjanje itd.), te pa lahko odpravimo z uživanjem zelenih kašastih sokov.

Zeleni kašasti sokovi so idealen način za doseganje bazičnosti telesa. Raka in večino ostalih današnjih bolezni naj bi po raziskavah Nobelovega nagrajenca Otta Warburga povzročala prav zakisanost telesa kot posledica slabšega celičnega dihanja in fermentacije. Telo kot odgovor na uživanje hrane, ki nas zakisa (meso, mlečni izdelki, jajca, kruh, testenine, slaščice, alkohol, kava itd.), povzroči nastajanje maščobnih celic in posledično debelost. To je eden izmed vzrokov, da pitje zelenih kašastih sokov uspešno zniža telesno težo.

Zelenje je bogat vir klorofila, molekule, ki je po sestavi zelo podobna hemoglobinu (sestavni del rdečih krvničk). Klorofilu pripisujejo številne zdravilne lastnosti, saj zdravi in čisti notranje organe, uničuje patogene bakterije, glive in rakave celice, boljša prebavno floro in splošno zdravje.

Že po mesecu dni vsakodnevnega uživanja zelenih kašastih sokov pridobimo več energije, izboljšamo imunski sistem, odpravimo simptome depresije, zmanjšamo željo po nezdravi hrani in kavi, odpravimo prhljaj, izboljšamo zdravje kože in nohtov, dosežemo rednejšo prebavo in znižamo telesno težo. Dlje časa kot jih uživamo, več si jih želimo, saj se naš organizem navadi na oblico hranilnih snovi, ki mu jih dovajamo. Zaželeno je, da vsaj en dnevni obrok (najbolje zajtrk) nadomestimo z zelenim kašastim sokom.

Nekaj receptov za zelene kašaste sokove najdete na tej povezavi:  http://www.vegan.si/ziveti-vegansko/prehrana/recepti/?q=napitek#recepti.

Avtor: A.G.

 

Vir: www.vegan.si

Slovensko vegansko društvo

 

Preberite še:

- Predstavitev kljige - Zeleno za življenje avtorice Victorie Boutenko

- Dr. Thomas Lodi - zakaj bi morali jesti samo rastline?

- Post - Kako in zakaj se postiti?

- Kolonhidroterapija - starodavn način preprečevanja in zdravljenja bolezni

 

 

 
2012 © Alternativno Zdravljenje - alternativno-zdravljenje.si
Vse pravice pridržane | Izdelava spletne strani - 1in1.si
Pomembno! Vsi podatki, objavljeni na tem spletnem portalu so izključno informativne narave in jih uporabite kot vir splošnih informacij. Prav tako vse informacije na tem spletnem portalu nimajo namena nadomestiti pregleda in posveta z vašim osebnim zdravnikom ali specialistom, ki sta edina kvalificirana in poklicana za presojo vašega zdravstvenega stanja in za posredovanje zdravstvenih nasvetov glede vaše morebitne bolezni oz. vaših zdravstvenih težav. Mnenja avtorjev objavljenih prispevkov, objavljenih na tem portalu ne odražajo nujno tudi mnenja skrbnikov portala Alternativno-zdravljenje.si.