Glukozno-fruktozni sirup: Moti normalno delovanje možganov

 

glukozno fruktozni sirupUporaba glukozno-fruktoznega sirupa (GFS) je že dolgo bila povezana z  zamaščenimi jetri in žilami, diabetesom  in vse večjo prekomerno težo, sedaj je pa nova študija preiskovala učinke GFS-ja na možgane. GFS je poceni sestavina, ki jo dodajajo v hitro hrano in gazirane pijače ter je 6-krat slajši od sladkorja, pridobljenega iz sladkornega trsa. 

 

Študija, ki jo je izvajala UCLA (University of California, Los Angeles) je preučevala učinek GFS-ja na podganah, ker imajo podobno možgansko kemijo kot ljudje. Podgane so pet dni trenirali v labirintu preden so začeli dodajati GFS v njihovo dieto. Labirint ima samo eden izhod in vsebuje vizualne namige, da bi si lahko podgane bolje zapomnile pot do izhoda. Podgane so razdelili v dve skupini, obe skupini sta prejemali GFS z vodo vendar je ena skupina imela hrano obogateno z omega 3.

Podgane so nato testirali šest tednov po obdobju treniranja. Ugotovili so, da so se podgane, ki so prejemale omega 3, veliko bolje odrezale pri iskanju poti izven labirinta, ter da so si pot tudi zapomnile. Vendar pa so podgane, ki so prejemale samo GFS, odrezale mnogo slabše pri iskanju izhoda iz labirinta.    

Ob natančnem pregledu možganskega tkiva podgan so ugotovili pri podganah, ki so prejemale samo GFS, da je insulin imel zelo majhen ali nič učinka na možganskih celicah.  Avtorji študije sumijo, da preveliko zaužitje GFS-ja blokira sposobnost insulina, da ureja, kako bodo možganske celice shranjevale sladkor za energijo potrebno za obdelavo misli.

Profesor Gomez-Pinilla je rekel: »Možganske celice so imele težave pri signalizaciji med seboj, kar je motilo podgane pri jasnem razmišljanju in spominu, niso se mogle spomniti poti, ki so se jo naučile šest tednov prej. Smo zaskrbljeni zaradi GFS-ja, ki se dodaja procesirani hrani, kot sladilo in konzervans. Ne govorimo o naravni fruktozi v sadju, ki vsebujejo pomembne antioksidante.«


Zaščitimo se proti glukozno-fruktoznem sirupu z uživanjem omega 3

Omega 3 maščobe so zavarovale podganine možgane pred učinki GFS-ja, kar pomeni manj motenj pri delovanju spomina. Ker imajo podgane podobno možgansko kemijo kot ljudje, bi bilo morda pametno povečati vnos omega 3 maščob v naše telo.

Dobri naravni viri omega 3 so oreščki, semena in mastne ribe, kot so losos, skuša in sardele. Na voljo so tudi prehranski dodatki.

Dolgo je že poročano na različnih  spletnih straneh za zdravje in v  mainstream medijih, da je GFS  nezdrav za telo. Toda ta študija kaže, da je tudi škodljivo za naš um. Zakaj je sestavina, ki ima toliko škodljivih učinkov še vedno uporabljena v velikih količinah v nekaterih najbolj popularnih živil in pijač? To pa za to, ker je poceni za proizvesti in prinese večje dobičke korporacijam, ki ga uporabljajo.  Spet je dobiček bolj pomemben od zdravja potrošnikov. Kot posledica mnogo potrošnikov postane skrajno debelih in duševno prizadetih.

Viri:

http://www.naturalnews.com/035889_HFCS_brain_function_soft_drinks.html
http://www.dailymail.co.uk
http://nutritiondata.self.com/foods-000140000000000000000.html
http://www.princeton.edu/main/news/archive/S26/91/22K07/
http://www.mayoclinic.com/health/high-fructose-corn-syrup/AN01588

 

Vir: Wearechange Slovenia

 

 
2012 © Alternativno Zdravljenje - alternativno-zdravljenje.si
Vse pravice pridržane | Izdelava spletne strani - 1in1.si
Pomembno! Vsi podatki, objavljeni na tem spletnem portalu so izključno informativne narave in jih uporabite kot vir splošnih informacij. Prav tako vse informacije na tem spletnem portalu nimajo namena nadomestiti pregleda in posveta z vašim osebnim zdravnikom ali specialistom, ki sta edina kvalificirana in poklicana za presojo vašega zdravstvenega stanja in za posredovanje zdravstvenih nasvetov glede vaše morebitne bolezni oz. vaših zdravstvenih težav. Mnenja avtorjev objavljenih prispevkov, objavljenih na tem portalu ne odražajo nujno tudi mnenja skrbnikov portala Alternativno-zdravljenje.si.