Cink - odlična zaščita proti sepsi

 

ostrigeNedavna študija je pokazala, da cink učinkovito uravnava človekov imunski odziv v primeru pojava sepse. Sepsa je sistemska bolezen, ki jo povzročajo patogeni mikroorganizmi in njihovi toksini v krvi in drugih tkivih ter izzivajo obrambo imunskega sistema s kliničnimi znaki kot hipertermija, tahikardija, tahipneja, levkocitoza ali levkopenija. Sepsa se torej lahko pojavi pri pacientih, okuženih z raznimi mikrobi, in je na intenzivni negi pogost vzrok smrti, še zlasti pri starejših.

 

Pri njih je imunski sistem lahko že tako slaboten, poleg tega pa se mnogi starejši ljudje ne prehranjujejo optimalno, saj v starosti navadno upade tek, upade tudi izločanje prebavnih encimov v trebušni slinavki, posledično pa jim nato primanjkuje vseh vitaminov in mineralov – tudi če se morda prehranjujejo idealno. (Kar pa se redkokdo.)Tako jim primanjkuje tudi cinka.

Ugotovili so, da ima cinka premalo kar polovica starejših bolnikov, ki jih napotijo na oddelek intenzivne nege. Če pa cinka uživate dovolj in vas doleti neljubo zdravljenje na intenzivni negi, si znatno izboljšate možnosti, da boste ta oddelek zapustili na lastnih dveh nogah.

Cink najdemo v bučnih semenih, česnu, gobah, sezamu in čičeriki. Daleč največ pa ga je v ostrigah in drugih živalskih beljakovinah, kot so organska govedina, goveja jetra, puran, losos (divji in ne gojen), škampi in drugi raki, jagnjetina in jajčni rumenjaki. Pomemben je tudi za lepo kožo, izgradnjo mišic, tvorbo testosterona (ki pomaga hujšati), pomlajen videz, lepše lase in nohte, preprečevanje aken, preprečevanje plešavosti, gub in suhe kože.

Če ga uživamo kot prehransko dopolnilo, znaša priporočena količina od 15 do 30 mg cinka na dan, pri huje bolnih ljudeh pa tudi do 50 mg na dan. Cink še posebno dobro deluje s selenom, selen pa z vitaminom E (pozor, vitamin E ni le d-alfa tokoferol, pač pa štirje tokoferoli in štirje tokotrienoli), ta pa z vitaminom C ter alfalipojsko kislino, vitamin C z bioflavonoidi in tako naprej …

Kot vidite, je najbolje jemati multivitamine skupaj z multiminerali, ne pa posameznih snovi, pa če so še tako koristne. Osnova vsega pa je zdrava in čim bolj neoporečna sveža prehrana.

Ostaite zdravi, poučeni in zaščiteni – potem vam tudi intenzivna »nega« ne more do živega.  © Zdravje PovejNaprej

Reference:

1.       ZIP8 Regulates Host Defense through Zinc-Mediated Inhibition of NF-κB, Cell Reports, Daren Knoell et al. Volume 3, Issue 2, 386-400, 07 February 2013

    http://www.cell.com/cell-reports/abstract/S2211-1247%2813%2900016-8
    http://researchnews.osu.edu/archive/zip8.htm
    http://www.lef.org/newsletter/2013/0215_Zinc-Helps-Balance-Immune-Response.htm?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=normal

 

Vir: Wearechange Slovenia

 

Foto: Kozzi

 

 
2012 © Alternativno Zdravljenje - alternativno-zdravljenje.si
Vse pravice pridržane | Izdelava spletne strani - 1in1.si
Pomembno! Vsi podatki, objavljeni na tem spletnem portalu so izključno informativne narave in jih uporabite kot vir splošnih informacij. Prav tako vse informacije na tem spletnem portalu nimajo namena nadomestiti pregleda in posveta z vašim osebnim zdravnikom ali specialistom, ki sta edina kvalificirana in poklicana za presojo vašega zdravstvenega stanja in za posredovanje zdravstvenih nasvetov glede vaše morebitne bolezni oz. vaših zdravstvenih težav. Mnenja avtorjev objavljenih prispevkov, objavljenih na tem portalu ne odražajo nujno tudi mnenja skrbnikov portala Alternativno-zdravljenje.si.