Študija klinike Mayo: Kaj uničuje možgane in kaj jih zdravi

 

mozganiKateri organ v vašem telesu je najbolj zamaščen? Ne, to ni vaš trebuh, pa čeprav morda z njim niste najbolj zadovoljni. Daleč največjo količino maščob od vseh sestavnih delov našega organizma vsebujejo naši možgani, in sicer kar 60 %. Zato ni nič čudnega, da so možgani najbolj zdravi in zadovoljni, če telo dan za dnem dobiva primerno velike količine maščob. S tem seveda ni mišljena mastna procesirana hrana, pa tudi ne jedi, ocvrte v velikih količinah oksidiranega rastlinskega olja, transmaščobe in vsaka stvar, ki transmaščobe vsebuje, ali nasploh karkoli, kar ni živilo naravnega porekla in ni zraslo v Naravi, pač pa je bilo narejeno v tovarni.

 

Mišljene so izključno le naravne maščobe, kot so denimo tiste, pridobljene z mehanskimi postopki, brez segrevanja in brez uporabe visokih tlakov, kemikalij in podobno. Torej deviška in hladno stiskana rastlinska olja, kot so olivno, laneno, konopljino, sezamovo itd. Ta čudovita in hranljiva olja še v polni meri vsebujejo zdravilne moči matere Narave, ki jih naše telo v tem strupenem svetu tako zelo potrebuje.

Enako velja za dokazano zdrave in naravne nasičene maščobe, kot so bio surovo maslo, bio kokosovo maslo in bio živalske maščobe, v kolikor izvirajo iz živali iz sonaravne ekološke reje in proste paše. To je tisto, s čimer moramo redno oskrbovati ta pomembni, dragoceni organ, ki je vir vsega našega mišljenja in zavedanja, centralni štab našega uma in funkcioniranja – organ, kjer se zaznava, razvršča, obdeluje in nadzira vse, kar predstavlja naš Jaz in nam omogoča življenje.

Zakaj bio? Zato, ker verjetno v svoje možgane ne želite vgrajevati pesticidov, herbicidov, insekticidov, funkicidov in druge kemije, s katero nas preplavlja prav vsaka hrana, ki izvira iz kompromitiranih virov. Da ne govorimo o hormonih, ostankih antibiotikov, ostankih cepiv in drugih packarij, ki se skrivajo v maščobah nenehno bolnih živali iz množične, nehumane industrijske reje živine in perutnine (in seveda umetno gojenih rib). Takih maščob (in tudi takega mesa) se je potrebno izogibati, ker uživanje takšne hrane vodi v bolezen in smrt.

Kar danes pojemo, bo jutri del našega telesa, lahko pa se prenese celo v telesa naših potomcev, če jih nameravamo imeti. Zato velja dobro razmisliti o vsakem grižljaju.

Naravne nasičene in nenasičene maščobe prinašajo telesu različna hranila in različne koristi. Potrebujemo pa oboje. (Mimogrede, potrebujemo tudi omega 3 živalskega porekla – EPA in DHA, ampak to že veste.) Zelo škodljivo in nenaravno bi bilo, če bi se nasičenim maščobam – živalskim ali rastlinskim – izogibali, saj so prav nasičene maščobe tiste, ki so obstojne in stabilne ter se upirajo oksidaciji. Zaradi tega zmorejo zavarovati manj obstojne nenasičene maščobe, katere bi včasih lahko že samo zaradi telesne temperature, ki je kar nekaj višja od sobne, ob vnosu v telo hitro oksidirale in posledično postale za nas škodljive. (Spomnimo se hladnega stiskanja – ni slučaj, da ga nenasičena rastlinska olja tako potrebujejo.) In tudi ni slučaj, da telo maščobe, ki jih hrani za »hude čase«, skladišči izključno le kot nasičene maščobe. Če bi mu nasičene maščobe škodile, se lahko zanesete, da bi jih skladiščilo kako drugače.

Zelo zmotna je predstava, da nasičene maščobe (ali maščobe nasploh) redijo. Res je, da imajo več kot dvakrat toliko kalorij kot ogljikovi hidrati, toda razmišljati pri maščobah o kalorijah je zelo smešno in nepotrebno početje, saj se večina maščob vgradi v celične membrane, razne ovojnice in možgane, poleg tega jo telo uporabi kot gradbeni material še za kopico drugih reči. Srednjeverižni trigliceridi, kot jih najdemo v kokosovem maslu, delno pa tudi v surovem maslu, pa se pretvorijo v energijo in če jih ne porabimo, se iz telesa spet izločijo. Nič od tega ne pristane v maščobnih zalogah (beri: blazinicah …). Maščobe so tudi zelo nasitne in če jih telo dobi dovolj, potrebuje bistveno manj druge hrane.

maslo

Surovo maslo krepi imunsko odpornost in ubija potogene v telesu.

 

Surovo maslo pa je na primer bogat vir vitamina A in vsebuje tudi kar nekaj vitamina E, nekaterih zanimivih maščobnih kislin z protimikrobnim delovanjem in učinkovitih protiglivičnih snovi. Maslo torej krepi imunsko odpornost in ubija patogene v telesu. To pa še ni vse. Glikolipidi v maslu in maščobna kislina CLA (konjugirana linolna kislina), imajo protirakavo delovanje, poleg tega pa maslo dviguje hormon testosteron, kar pri ženskah in moških spodbuja izgubo teže, povečanje mišične mase na račun maščobnega tkiva in porast libida, pri moških pa še potentnost.

Brez potrebnih maščob človeštvo vse bolj propada. Morda živimo dlje, toda naša eksistenca po 30. ali 40. letu ni več vredna oznake ‘življenje’. Še najhuje pa je to, da če znižamo vnos maščob, moramo seveda vnos kakega drugega hranila povečati, in žal je ta druga reč običajno prav tisto, kar je najbolj uničujoče – ogljikovi hidrati!

Da so uničujoči, je pa pred kratkim znova dokazala študija klinike Mayo, objavljena v Journal of Alzheimer’s Disease.

Študijo so izvedli na 1.230 preiskovancih, starih od 70 do 89 let. Pri tistih, ki so uživali največ ogljikovih hidratov, je bilo tveganje za pojav težav pri delovanju možganov skoraj štirikrat večje. Pri tistih, ki so uživali največ maščob, pa je bilo tveganje za kognitivne motnje, ki so navadno prvi napovednik alzheimerjeve bolezni, za 42 % zmanjšano. To vsekakor zelo jasno pokaže, kako in kaj. Ob takih rezultatih pa tudi ni težko razumeti, zakaj tej bolezni pravijo tudi »diabetes tipa 3«.

Zaščitite možgane z maščobami in povejte naprej. © Zdravje PovejNaprej

 

Viri:

- http://www.kurzweilai.net/high-carb-foods-associated-with-cognitive-impairment-mayo-clinic-study

- Relative Intake of Macronutrients Impacts Risk of Mild Cognitive Impairment or Dementia – Journal of Alzheimer’s Disease, Vol. 32, Number 2, 2012, http://iospress.metapress.com/content/qh341365j35865q7/?issue=2&genre=article&spage=329&issn=1387-2877&volume=32

- http://www.mayoclinic.com/health/mild-cognitive-impairment/DS00553/DSECTION=causes

- http://www.mayoclinic.com/health/mild-cognitive-impairment/DS00553/DSECTION=risk-factors

- Know Your Fats – Dr. Mary Enig, raziskovalka, doktorica biokemije in največja svetovna avtoriteta na področju maščob, Bethesda Press, ZDA (2000)

- The Brain Trust Program (Increasing Brain Function at Any Age) – Larry McCleary, dr. med., nevrokirurg in raziskovalec s področja nevrologije, Penguin Group ZDA (2007)

- The Better Brain Book – David Perlmutter, dr. med. in specialist nevrolog, Roverhead Books (Penguin), (2004)

- The Ultramind Solution – Mark Hyman, dr. med., Scribner ZDA (2009)

- Brain Building Nutrition – How Dietary Fats and Oils Affect Mental, Physical and Emotional Intelligence, dr. Michael A. Schmidt, doktor molekularne biologije, raziskovalec metabolizma in avtor učbenikov o klinični nevrologiji in farmakologiji prehrane, Frog Books, Kalifornija, ZDA (1997 – 2007)

 

Vir:  WeAreChange Slovenia

 

 Foto: Kozzi

 

 

 

 

 
2012 © Alternativno Zdravljenje - alternativno-zdravljenje.si
Vse pravice pridržane | Izdelava spletne strani - 1in1.si
Pomembno! Vsi podatki, objavljeni na tem spletnem portalu so izključno informativne narave in jih uporabite kot vir splošnih informacij. Prav tako vse informacije na tem spletnem portalu nimajo namena nadomestiti pregleda in posveta z vašim osebnim zdravnikom ali specialistom, ki sta edina kvalificirana in poklicana za presojo vašega zdravstvenega stanja in za posredovanje zdravstvenih nasvetov glede vaše morebitne bolezni oz. vaših zdravstvenih težav. Mnenja avtorjev objavljenih prispevkov, objavljenih na tem portalu ne odražajo nujno tudi mnenja skrbnikov portala Alternativno-zdravljenje.si.